Caută
  • Admin

Ce ne spun noile rezultate PISA despre inegalitățile educaționale din România?




De curând Institutul pentru Solidaritate Socială a lansat raportul „Ce ne spun noile rezultate PISA despre inegalitățile educaționale din România?”. Raportul este relevant mai ales în în contextul controversat al examenelor naționale din acest an.


”România continuă să aibă un învățământ care oferă puține șanse celor mai dezavantajați elevi, în ciuda programelor care și-au propus să faciliteze accesul la educație și să reducă inegalitățile. În raport este analizat impactul asupra performanțelor școlare ale elevilor al unor factori precum mediul de rezidență, etnia și statutul socio-economic al familiei.


Printre recomandările raportului se numără dezvoltarea infrastructurii educaționale în mediul rural (în special pentru ciclul liceal), asigurarea transportului gratuit, în condiții sigure, tuturor elevilor de liceu care sunt nevoiți să facă naveta, reproiectarea sistemului de finanțare a învățământului preuniversitar prin renunțarea la standardul finanțării per elev și introducerea unui sistem echitabil, îmbunătățirea formării inițiale și continuă a cadrelor didactice, regândirea evaluării elevilor și a mizei evaluărilor naționale standardizate, inclusiv renunțarea la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a și a ierarhizării liceelor.”


Raportul este disponibil pe siteul ISS.


(sursă imagine: schoolsweek.co.uk)

8 afișare0 comentariu